2015. szeptember 1., kedd

Interjú Amber Browning bloggerinával

Sziasztok! :) A második kiválasztott Amber Browning bloggerina lett, aki a legjobb nem fanfiction  kategóriában első helyezést ért el. Blogját ITT tekinthetitek meg.


1. Az mellett, hogy írsz, mivel foglalkozol? :)
- Nos, kereskedelemben dolgozom a hét majdnem minden napján, konkrétan dohányboltban vagyok eladó már második éve. És nem utolsó sorban vagyok háztartásbeli :)

2. Honnan jött az ötlet hogy egy fantasy blogba kezdj bele?
- Az ötlet? Ez jó kérdés, ugyanis már régóta lappang bennem, pontosan 10 éve. Annyira emlékszem, hogy az a jelenet, amikor Will és a farkas John találkozik, a medvetámadás után a folyóparton, az egy álmom volt. De hogy ez lett volna a kezdőpont, arra már nem tudom a választ sajnos.

3. Ezen a történeten kívül vannak más blogjaid is?
-Igen, van egy másik, a "másik kis kedvencem", az Átkozott vér, ami egy szintén Fantasy, de már a Vámpír-boszorkány stílust képviseli és ott is már a második évadot kezdem szeptemberben. Ezen felül, mint örök Marvel fan, belevágtam egy Marvel blogba, amit szeretnék körbevinni az egész univerzumon. Bár az ötleteim már régóta "papírra" vannak vetve, de csak ezt a hármat tartom blogképesnek, egyenlőre.

4. Ha elakadsz írás közben, honnan merítesz ihletet?
- Elég sokszor van az, hogy írás közben megtorpanok és csak ülök a gép fölött, bambán bámulva a képernyőt. Ilyenkor sosem erőltetem, csak lementem az addig írtakat, kikapcsolom a gépet és várok, miközben, mosok főzök takarítok, vagy épp dolgozok. Aztán csak azon kapom magam, hogy már harmadjára képzelem el a fejemben az adott történést. Ilyenkor, ha van nálam egy füzet abba gyorsan leírom a kigondoltakat, vagy ha már tudom, írom is őket le a gépbe. Azt hiszem, ezekben a pillanatokban eléggé buta arckifejezésem lehet külső szemmel nézve. :)


5. Mióta elkezdtél írni, érkeztek negatív kritikák? Ha igen, mennyire befolyásolta az írásodat?
- Hogy érkeztek? Igen, hiszen nem vagyok egy kicsit sem tökéletes, és nem is bánom, mert ezzel is erősítenek engem. Természetesen, az adott pillanatban lehangol, de később rájövök, hogy a-a! Ez nem így megy! Emeld fel a fejed és alkoss olyat, amire még köpni se tudnak semmit! :)


6. Miért öregítetted meg a szereplőidet?
- Kérdezték már páran, hogy most végül is kiknek szánom a történetet, mivel nem tizenévesekről írok. Leginkább, ha lehet ezt így mondani, mindenkinek ajánlom. De a legnyomósabb indok, hogy ezzel is ki tűnjek a "tömegből"  Most ez alatt nem azt akarom érteni, hogy nem jók a "tinisztorik" de már annyi van belőlük, hogy másról se hallani. Kicsit, nem olyan sokkal, de komolyabbak a szereplők, és ezzel komolyabbak a problémáik is, amivel remélem nem riasztok el senkit az olvasásától.


7. Mennyire zavar téged az, ha egy blogban sok helyesírási hiba van?
- A blog, az blog, nem könyv, ez pedig így van jól. Lehet rajta javítani, ami csak a hasznára válhat az írónak. És nincs olyan ember, aki ne írta volna félre az " ami" szót "mai"-ra. Főleg, ha mások is olyan hirtelen írnak mint én. Persze azért, ha már a hatodik bejegyzés is tele van alap hibával a sztori, az csak egy valamire utal: UNALOM BLOG!


8. Mennyire tudod magad beleélni a szereplők helyébe?
- Hogy mennyire? Talán túlságosan is. Volt nem egy alkalom, amikor az ágyon feküdve, a fülemben a kedvenc zenéimmel képzeltem el a történet folytatását és szomorú jelenetnél sírva fakadtam én is. Vagy hangosan felnyihogtam egy vicces résznél. De a beleélés alapvető egy olyan világban, aminek te vagy a "polgármestere" :)


9. A 3. évad után tervezel egy 4.-et is vagy új történetbe kezdesz bele?
- A harmadik évad vége még kétséges. Mindkét eshetőség fenn áll, és bár szeretném tovább vinni a szereplőim életét, a befejezés már megérett nekik.


10. Vannak olyan emberek akik befolyásolnak az írásban?
- Csak olyanok vesznek körbe. Pl, Thomas karaktere az egyik jó barátomról lett mintázva, és Cornelia is a valós személyek táborát gyarapítja. És meglepő, de azt hinné az olvasó, hogy biztosan én is kiveszem a részem, hogy magamról mintáztam az egyiküket, de ez nem pontos. Valahogy nem tudom magam beletenni egy egész szereplőként, mégis mindegyikükben van valami "belőlem". :)


11. 10 pontból mennyire értékeled magad az írás terén?
-10/6,5  Tudom, hogy van még mit tanulnom és sosem érzem, nem is érezhetem azt, hogy totálisan remek amit írtam. Újra és újra át kell olvasnom, míg ráadom a fejem, hogy oké, mehet megosztásra.


12. Egy kis érdekesség az írónőről? :D
- Az írónőről?  Közel sem  vagyok az, csak egy lány, aki szereti leírni a kusza gondolatait. De ha már lúd:
Mindent, ami körül vesz, szépnek és jónak tudok látni. Örökké a jót látom az emberekben és bármikor bárkivel össze tudok barátkozni, mert közvetlen vagyok. És egyben ez a legnagyobb hibám is, mert már számolni se tudom, mennyi mindenki cseszte át emiatt a fejem és használt ki velőig. Próbáltam Rosszfiú lenni, de egyszerűen ez számomra lehetetlen. De nem bánom, mert hiszek abban, hogy ennek így kell lennie, hogy nem hiába vagyok ennyire jólelkű és hogy meg lesz ennek is a jutalma, ha másként nem is, a könyvem sikerével :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése